خانه / در باره ما

در باره ما

رشته ورزشی شنا برای ورزشكاران نابینا و كم بینا به عنوان یكی از بهترین ورزش ها شناخته شده است.به تجربه ثابت شده است كه كلیه عزیزان نابینا و كم بینا در هر سنی می توانند در این رشته ورزشی در سطوح رقابتی،تفریحی و در جهت سلامتی از آن به خوبی استفاده نمایند.
مسابقات شنا نابینایان و كم بینایان تحت نظر قوانین جهانی این رشته كه توسط كمیته جهانی این رشته در فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان (IBSA) تهیه گردیده ، برگزار می گردد . شما می توانید در این سایت آخرین قوانین ترجمه شده را ملاحظه فرمائید . این قوانین بر اساس قوانین اصلی رشته ورزشی شنا كه توسط فدراسیون جهانی شنا بنا نهاده شده و برای ورزشكاران نابینا و كم بینا سازگاری یافته است.
مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان در بخش بانوان و اقایان در ۳ کلاس پزشکی ( B1,B2,B3) در ایران در دو گروه سنی جوانان (۱۵ و ۱۷ سال ) و بزرگسالان برگزار می گردد.
مربیان و سرپرستان این ورزشكاران آنها را در مسابقات هدایت نموده و در طول مسابقات انفرادی و امدادی به عنوان چشم شناگر عمل می نمایند .این عزیزان به كمك چوب بلندی كه سر آن را با جسمی نرم پوشانده و ایمن نموده اند به صورت بسیار دقیق در هنگام رسیدن شناگران به انتهای استخر با هماهنگی قبلی با زدن ضربه ای به بدن شناگر او را از رسیدن به انتهای استخر آگاه به صورت معمول همراهان و یا مربیان ورزشكاران هستند كه (Tapper) می كنند .چوب زنها با تمرینات بسیار زیاد و ایجاد هماهنگی با شناگران می توانند این كار را انجام دهند.
در حال حاضر در كشور عزیزمان در بیشتر استانهای كشور ورزشكاران خانم و آقا در رشته شنا در حال فعالیت هستند كه هر ساله در مسابقات قهرمانی كشور، ترنمنت های بین المللی و مسابقات قاره ای و جهانی شركت می نمایند .
انجمن شنا نابینایان و كم بینایان كشور با استفاده از نیرو های متخصص همو اره در حال تلاش برای افزایش سطح این رشته ورزشی در كشور و كسب موفقیت در عرصه های بین المللی است و امیدوار است تا این رشته ورزشی عاملی برای افزایش تحرك و سلامتی برای كلیه عزیزان نابینا و كم بینا درسراسر كشور باشد.